Poradnik: umiejętności szamana "Władca Wiatru"
Cześć myszki! Pograłam trochę jako Władca Wiatru i muszę przyznać, że na prawdę nie doceniłam tego drzewka umiejętności. W porównaniu do Duchowego Przewodnika mamy "mniej" bajerów do ratowania poszczególnych myszek, ale mamy za to kilka umiejętności które znacznie usprawniają i ułatwiają budowanie! Kilka zupełnie nie potrzebnych także jest, ale przecież można je po prostu ominąć :
Czyścioch - Z miejsca śmierci myszy wyłania się duża bańka. Powstaje X razy
- Nie, nie i jeszcze raz nie dla tej umiejętności! Jest strasznie
wkurzająca dla osób którzy starają się o firsty - czyli dla około 50%
graczy - i zazwyczaj powoduje, że większość myszek spada! Moim zdaniem i
wielu innych doświadczonych graczy jest to najgorsza umiejętność jaka
została dodana z tą aktualizacją. Przyjrzyjcie się podczas gry, ludzie
skaczą na bańki, one pękają i mało kto zostaje żywy ... radzę pominąć tą
umiejętność. Bańki w niczym nie pomagają, tylko KOMPLIKUJĄ grę.
Sprinter - Zwiększa szybkość Szamana o 20%
- Dzięki tej umiejętności szybciej biegamy jako szaman niż reszta
myszek. Z uwagi na to, że poprzednia umiejętność o której pisałam jest
okropna i nie warto w nią dawać punktów, w tą umiejętność trzeba dajemy
aż 5 aby odblokować kolejne poziomy drzewa umiejętności. Na prawdę,
lepiej te 5 punktów zainwestować w Sprintera niż w Czyściocha, każdy kto
gra dłużej tak wam doradzi :)
Oportunista - Kiedy ostatnia mysz wchodzi do norki, automatycznie wygrywasz rundę
- Bardzo przydatne, jeśli wszystkie myszy weszły do nory, to wtedy ty
jako szaman jesteś automatycznie do niej teleportowany nawet jeśli nie
masz sera! Także możesz spokojnie pomagać myszkom i nie przejmować się
sobą, bo gdy wszystkie odniosą ser automatycznie i ty odniesiesz :)
Dieta - Zmniejsza masę szamana o X% - Dzięki tej umiejętności możesz trochę dalej
skakać. Różnica jest minimalna, a zresztą Władca Wiatru ma inne LEPSZE
umiejętności które pozwalają pokonywać przepaście, więc ogólnie sprawa
wygląda tak, że niezbyt się opłaca dawać w Dietę punkty. Radzę pominąć
jeśli oszczędzacie punkty.
Chwytaki - Zwiększają tarcie szamana o X%
- Uwielbiam to! Po prostu każdy, kto ma problem ze wspinaniem się po
ścianie, musi w to dać 5 punktów! Dzięki tej umiejętności możecie
chodzić po pionowej ścianie jak Spider-Man i nigdy nie spadniecie
podczas wspinaczki po ścianie, po prostu jesteście jak przyklejeni do
niej! Popróbujcie w praktyce, powiem wam, że jak trochę poćwiczycie
nawet będziecie potrafić budować będąc przyklejonym do pionowej ściany,
co otwiera kolejne możliwości tworzenia nowych, innowacyjnych budowli :D
Aby budować stojąc na pionowej ścianie potrzebujecie jeszcze innej
umiejętności Władcy Wiatru - zwinność - o której napisze niżej.
Umiejętność Chwytaki dobra jest do ćwiczenia techniki WJ - czyli
wspinaczki po ścianie. Minusem tej umiejętności jest to, że utrudniona
poruszanie się po poziomej powierzchni, więc jeśli komuś to przeszkadza,
niech da w nią trochę mniej niż 5 punktów, wtedy nie jest to aż takie
odczuwalne.
Skrzynka towarzysząca - Przywołuję skrzynkę towarzyszącą
- W naszym ekwipunku szamana mamy dodaną skrzynkę która jest ciężkości
kilku kowadeł i wyróżnia się ciekawym wyglądem. Aby ją przesunąć, musi
być pchana przez kilka myszek. Odpowiednio użyta jest dobrą blokadą nory
wrogiego szamana. Można ją użyć na wiele sposobów podczas budowania,
ale jak to pozostawiam już waszej inwencji ;) Ogólnie jest spoko
towarzyszem i ozdobą naszych budowli. Ja ją dodałam, bo mnie urzekła,
ale w praktyce rzadko się jej używa. Kto oszczędza punkty, niech ją
pominie.
Mysz Odrzutowa - Dłuższe kucniecie wystrzeli Cię w górę. Poziom X -
Przytrzymaj strzałkę w dół - im dłużej tym wyżej polecisz - i puść aby
wyskoczyć w górę. Pozwala dostać się na wyższe miejsca bez konieczności
budowania do nich drogi, albo przeskoczyć większe przepaście. Jestem na
tak - przydatne, ale oczywiście najpierw trzeba się trochę tym pobawić
aby na 100% opanować jak działa.
Czekobuziak - Kiedy siedzisz, X mysz(y) obok daje ci całusa -
Totalnie słodkie i odlotowe, możesz dostać buziaki od kogo chcesz jeśli
usiądziesz obok niego ... ale przy tym strasznie nie potrzebne przy
pomaganiu myszkom. Pominęłam, bo nie chce marnować punktów na takie
'bajery'.
Wślizg - Napędza twojego szamana do przodu przez podwójne wciśnięcie w lewo lub w prawo
- Fajna umiejętność, ale trzeba uważać aby przypadkiem nie kliknąć tych
strzałek w złym momencie - mi raz zdarzyło się tak spaść, bo gdy stałam
nie daleko przepaści przypadkiem kliknęłam dwa razy w prawo i śmigłam
do dziury, było po mnie ;) Umiejętność wręcz teleportuje, a nie
przyśpiesza, tak szybko się dzięki niej przemieszczamy! Dzięki tej
umiejętności można przechodzić przez ściany!
Osobista teleportacja - Teleportuje szamana w wyznaczone miejsce. Można użyć X razy - Są sytuacje gdy na prawdę przydaje się ta umiejętność teleportacji, więc co najmniej dwa punkty warto na nią wydać.
Kryzys - Przywołuje maleńką deskę. Można użyć X razy
- Nie wiem po co admini dodali tą umiejętność, pewnie brakowało im już
pomysłów ... mało przydatne, ja pominęłam. W ekwipunku mamy juz
wystarczająco dużo desek ;)
Zwinność - Możesz przywoływać w ruchu
- Jak najbardziej tak, ułatwia budowanie. Wraz z umiejętnością Chwytaki
pozwala na budowanie będąc przyczepionym do pionowej ściany!
Sroga mysz - Zwiększa liczbę lodowych kostek o X
- Początkowo każdy z nas dostaje do dyspozycji dwie kostki lodu do
zamrażania niesfornych myszek. Zazwyczaj wystarczają na pozbycie się
wszystkich trolli, jednak postanowiłam dać jeden punkt w tą umiejętność,
aby mieć o tą jedną kostkę więcej, tak na wszelki wypadek. Zazwyczaj są
2/3 myszy które nie chcą wejść, to akurat starczy.
Transformice - Daje wyznaczonej myszy możliwość przemiany w przedmioty. Można użyć X razy
- Jak oszczędzacie punkty to omińcie. Zresztą ogólnie nie warto dawać w
to punkty, chyba, że dla zabawy, aby pośmiać się z myszy ;)
Anioł - Możesz rozłożyć skrzydła naciskając przycisk skoku
- Nareszcie skrzydła, powód dla którego tak wiele osób wybiera właśnie
to drzewko umiejętności! Dzięki nim spadasz, ale pod bardzo małym kątem.
Aby latać trzeba kliknąć dwa razy strzałkę w górę i przytrzymać. Nie
każdemu od razu wychodzi, trzeba trochę popróbować ;) Przydatne i
pięknie, skrzydła wyglądają genialnie.
Jak rozdawać punkty, aby zużyć ich jak najmniej i mieć wszystkie najlepsze umiejętności? Moim zdaniem tak:
Dlaczego warto oszczędnie rozdawać punkty? Bo w każdym drzewku umiejętności jest kilka bardzo przydatnych rzeczy i jeśli mądrze podzielicie punkty będzie was stać na odblokowanie ich wszystkich! W następnej notce napiszę trochę o szamanie - mechaniku ;) Notka napisana na podstawie mojego doświadczenia z gry i własnych przemyśleń, proszę o nie kopiowanie treści poradnika. Jakie są wasze odczucia co do Władcy Wiatru? :)
Podstawy budowania w Transformice
Jak budować w Transformice?
Wszystko co każda nowo-mysz powinna wiedzieć :)
Wszystko co każda nowo-mysz powinna wiedzieć :)
Starałam opisać się prosto, dokładnie aby każdy zrozumiał!
Do łączenia desek mamy 3 rodzaje gwoździ, aby użyć :
|
Gdy trzymasz jakiś obiekt możesz go obrócić używając klawiszy 'X' i 'Z' lub SHIFT lub scrolla od myszki. |
Mała przezroczysta deska z czerwonym gwoździem służy do "usztywniania" |
Gdy usztywniamy kładziemy małą przezroczystą deskę tak aby czerwony gwóźdź znalazł się na utwardzanej desce. |
Jak łączymy ze sobą deski? Gwoźdź musi znajdować się w miejscu gdzie spotykają się obie łączone deski. |
Deska po lewej jest źle połączona, gwóźdź nie znajduje się na miejscu połączenia obu desek, więc budowla się rozpadnie. Obrazek po prawej pokazuje dobre połączenie tych dwóch desek. |
Tak rozpoczynamy budowanie drogi w górę. |
Gdy budujemy wyżej, budowla zaczyna się chwiać. Musimy ją wtedy "usztywnić" aby dalej robić drogę. Trzeba małą przezroczystą deskę z czerwonym gwoździem położyć na deskę aby ją unieruchomić. |
WZORY PRZYDATNYCH BUDOWLI :
Po lewej jak dojść do sera. Po prawej jak dobudować do tej budowli drogę powrotną do norki. |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz