Techniczna Strona Bloga

Szaman

Poradnik: umiejętności szamana "Władca Wiatru"


Cześć myszki! Pograłam trochę jako Władca Wiatru i muszę przyznać, że na prawdę nie doceniłam tego drzewka umiejętności. W porównaniu do Duchowego Przewodnika mamy "mniej" bajerów do ratowania poszczególnych myszek, ale mamy za to kilka umiejętności które znacznie usprawniają i ułatwiają budowanie! Kilka zupełnie nie potrzebnych także jest, ale przecież można je po prostu ominąć :

Czyścioch - Z miejsca śmierci myszy wyłania się duża bańka. Powstaje X razy - Nie, nie i jeszcze raz nie dla tej umiejętności! Jest strasznie wkurzająca dla osób którzy starają się o firsty - czyli dla około 50% graczy - i zazwyczaj powoduje, że większość myszek spada! Moim zdaniem i wielu innych doświadczonych graczy jest to najgorsza umiejętność jaka została dodana z tą aktualizacją. Przyjrzyjcie się podczas gry, ludzie skaczą na bańki, one pękają i mało kto zostaje żywy ... radzę pominąć tą umiejętność. Bańki w niczym nie pomagają, tylko KOMPLIKUJĄ grę.
Sprinter - Zwiększa szybkość Szamana o 20% - Dzięki tej umiejętności szybciej biegamy jako szaman niż reszta myszek. Z uwagi na to, że poprzednia umiejętność o której pisałam jest okropna i nie warto w nią dawać punktów, w tą umiejętność trzeba dajemy aż 5 aby odblokować kolejne poziomy drzewa umiejętności. Na prawdę, lepiej te 5 punktów zainwestować w Sprintera niż w Czyściocha, każdy kto gra dłużej tak wam doradzi :) 
Oportunista - Kiedy ostatnia mysz wchodzi do norki, automatycznie wygrywasz rundę - Bardzo przydatne, jeśli wszystkie myszy weszły do nory, to wtedy ty jako szaman jesteś automatycznie do niej teleportowany nawet jeśli nie masz sera! Także możesz spokojnie pomagać myszkom i nie przejmować się sobą, bo gdy wszystkie odniosą ser automatycznie i ty odniesiesz :) 
Dieta - Zmniejsza masę szamana o X% - Dzięki tej umiejętności możesz trochę dalej skakać. Różnica jest minimalna, a zresztą Władca Wiatru ma inne LEPSZE umiejętności które pozwalają pokonywać przepaście, więc ogólnie sprawa wygląda tak, że niezbyt się opłaca dawać w Dietę punkty. Radzę pominąć jeśli oszczędzacie punkty.
Chwytaki - Zwiększają tarcie szamana o X% - Uwielbiam to! Po prostu każdy, kto ma problem ze wspinaniem się po ścianie, musi w to dać 5 punktów! Dzięki tej umiejętności możecie chodzić po pionowej ścianie jak Spider-Man i nigdy nie spadniecie podczas wspinaczki po ścianie, po prostu jesteście jak przyklejeni do niej! Popróbujcie w praktyce, powiem wam, że jak trochę poćwiczycie nawet będziecie potrafić budować będąc przyklejonym do pionowej ściany, co otwiera kolejne możliwości tworzenia nowych, innowacyjnych budowli :D Aby budować stojąc na pionowej ścianie potrzebujecie jeszcze innej umiejętności Władcy Wiatru - zwinność - o której napisze niżej. Umiejętność Chwytaki dobra jest do ćwiczenia techniki WJ - czyli wspinaczki po ścianie. Minusem tej umiejętności jest to, że utrudniona poruszanie się po poziomej powierzchni, więc jeśli komuś to przeszkadza, niech da w nią trochę mniej niż 5 punktów, wtedy nie jest to aż takie odczuwalne.
Skrzynka towarzysząca - Przywołuję skrzynkę towarzyszącą - W naszym ekwipunku szamana mamy dodaną skrzynkę która jest ciężkości kilku kowadeł i wyróżnia się ciekawym wyglądem. Aby ją przesunąć, musi być pchana przez kilka myszek. Odpowiednio użyta jest dobrą blokadą nory wrogiego szamana. Można ją użyć na wiele sposobów podczas budowania, ale jak to pozostawiam już waszej inwencji ;) Ogólnie jest spoko towarzyszem i ozdobą naszych budowli. Ja ją dodałam, bo mnie urzekła, ale w praktyce rzadko się jej używa. Kto oszczędza punkty, niech ją pominie.
Mysz Odrzutowa - Dłuższe kucniecie wystrzeli Cię w górę. Poziom X - Przytrzymaj strzałkę w dół - im dłużej tym wyżej polecisz - i puść aby wyskoczyć w górę. Pozwala dostać się na wyższe miejsca bez konieczności budowania do nich drogi, albo przeskoczyć większe przepaście. Jestem na tak - przydatne, ale oczywiście najpierw trzeba się trochę tym pobawić aby na 100% opanować jak działa.
Czekobuziak - Kiedy siedzisz, X mysz(y) obok daje ci całusa - Totalnie słodkie i odlotowe, możesz dostać buziaki od kogo chcesz jeśli usiądziesz obok niego ... ale przy tym strasznie nie potrzebne przy pomaganiu myszkom. Pominęłam, bo nie chce marnować punktów na takie 'bajery'.
Wślizg - Napędza twojego szamana do przodu przez podwójne wciśnięcie w lewo lub w prawo - Fajna umiejętność, ale trzeba uważać aby przypadkiem nie kliknąć tych strzałek w złym momencie - mi raz zdarzyło się tak spaść, bo gdy stałam nie daleko przepaści przypadkiem kliknęłam dwa razy w prawo i śmigłam  do dziury, było po mnie ;) Umiejętność wręcz teleportuje, a nie przyśpiesza, tak szybko się dzięki niej przemieszczamy! Dzięki tej umiejętności można przechodzić przez ściany!
Osobista teleportacja - Teleportuje szamana w wyznaczone miejsce. Można użyć X razy - Są sytuacje gdy na prawdę przydaje się ta umiejętność teleportacji, więc co najmniej dwa punkty warto na nią wydać.
Kryzys - Przywołuje maleńką deskę. Można użyć X razy - Nie wiem po co admini dodali tą umiejętność, pewnie brakowało im już pomysłów ... mało przydatne, ja pominęłam. W ekwipunku mamy juz wystarczająco dużo desek ;)
Zwinność - Możesz przywoływać w ruchu - Jak najbardziej tak, ułatwia budowanie. Wraz z umiejętnością Chwytaki pozwala na budowanie będąc przyczepionym do pionowej ściany!
Sroga mysz - Zwiększa liczbę lodowych kostek o X - Początkowo każdy z nas dostaje do dyspozycji dwie kostki lodu do zamrażania niesfornych myszek. Zazwyczaj wystarczają na pozbycie się wszystkich trolli, jednak postanowiłam dać jeden punkt w tą umiejętność, aby mieć o tą jedną kostkę więcej, tak na wszelki wypadek. Zazwyczaj są 2/3 myszy które nie chcą wejść, to akurat starczy. 
Transformice - Daje wyznaczonej myszy możliwość przemiany w przedmioty. Można użyć X razy - Jak oszczędzacie punkty to omińcie. Zresztą ogólnie nie warto dawać w to punkty, chyba, że dla zabawy, aby pośmiać się z myszy ;)
Anioł - Możesz rozłożyć skrzydła naciskając przycisk skoku - Nareszcie skrzydła, powód dla którego tak wiele osób wybiera właśnie to drzewko umiejętności! Dzięki nim spadasz, ale pod bardzo małym kątem. Aby latać trzeba kliknąć dwa razy strzałkę w górę i przytrzymać. Nie każdemu od razu wychodzi, trzeba trochę popróbować ;) Przydatne i pięknie, skrzydła wyglądają genialnie. 

Jak rozdawać punkty, aby zużyć ich jak najmniej i mieć wszystkie najlepsze umiejętności? Moim zdaniem tak:


Dlaczego warto oszczędnie rozdawać punkty? Bo w każdym drzewku umiejętności jest kilka bardzo przydatnych rzeczy i jeśli mądrze podzielicie punkty będzie was stać na odblokowanie ich wszystkich! W następnej notce napiszę trochę o szamanie - mechaniku ;) Notka napisana na podstawie mojego doświadczenia z gry i własnych przemyśleń, proszę o nie kopiowanie treści poradnika. Jakie są wasze odczucia co do Władcy Wiatru? :)








Podstawy budowania w Transformice

Jak budować w Transformice?
Wszystko co każda nowo-mysz powinna wiedzieć  :)
Starałam opisać się prosto, dokładnie aby każdy zrozumiał!
Do łączenia desek mamy 3 rodzaje gwoździ, aby użyć :
  • czerwone - gdy trzymasz deskę kliknij klawisz b
  • żółte - gdy trzymasz deskę kliknij klawisz c
  • niebieskie - gdy trzymasz deskę kliknij klawisz v
Można zmienić miejsce w którym deska ma gwóźdź.
Jednak można to zrobić tylko przy żółtym i niebieskim.
Czerwony gwóźdź ZAWSZE będzie na środku.
Gdy klikniemy kilka razy klawisz 'c' albo 'v' gwoździe
będą się przemieszczać na lewo, środek, prawo deski.

Gdy klikniesz spacje deska będzie przezroczysta
(jak prawa na obrazku)
i myszki nie będą mogły po niej chodzić, bo spadną.
Za pomocą spacji możesz tworzyć nie tylko przezroczyste deski,
ale także kowadła, skrzynie, piłki itd.
Gdy trzymasz jakiś obiekt możesz go obrócić
 używając  klawiszy 'X' i 'Z' lub SHIFT lub scrolla od myszki.
Mała przezroczysta deska z  czerwonym gwoździem
służy do "usztywniania"
Gdy usztywniamy kładziemy małą przezroczystą deskę
tak aby czerwony gwóźdź znalazł się na  utwardzanej desce.
Jak łączymy ze sobą deski?
Gwoźdź musi znajdować się w miejscu gdzie
spotykają się obie łączone deski.
Deska po lewej jest źle połączona,
gwóźdź nie znajduje się na miejscu połączenia obu desek,
więc budowla się rozpadnie.
Obrazek po prawej pokazuje dobre połączenie tych dwóch desek.

Tutaj przykład jak nie łączyć desek.
Dwie pierwsze deski się nie połączą bo jest między nimi szpara.
Deski z drugiego rzędu też się nie połączą, bo się tylko stykają.
Deski z trzeciego rzędu się połączą bo żółty gwóźdź z jednej
deski nachodzi na drugą deskę i je  łączy.
Tak rozpoczynamy budowanie drogi w górę.

Gdy budujemy wyżej, budowla zaczyna się chwiać.
Musimy ją wtedy "usztywnić" aby dalej robić drogę.
Trzeba małą przezroczystą deskę z czerwonym gwoździem
położyć na deskę aby ją unieruchomić.
Drugi sposób na rozpoczęcie budowli w górę.
Jest lepszy bo myszy mogą przechodzić pod budowlą
dzięki przezroczystej skrzyni. Jak to zrobić?
Kładziemy przezroczystą skrzynie.
Usztywniamy ją przezroczystą deską z czerwonym gwoździem.
Doczepiamy długą deskę z żółtym gwoździem.

Tak zaczynamy budować gdy mamy do przejścia przepaść
i potrzeba mostu na drugą stronę.
Na początku kładziemy małą deskę z czerwonym gwoździem na ziemię.
Następnie bierzemy długą deskę z żółtym gwoździem.
Przechylamy ją lekko ku górze i zaczepiamy.
Na koniec 'utwardzamy' przezroczystą deską z czerwonym gwoździem.
Dalej budujemy używając długich desek z żółtym gwoździem,
aż dostaniemy się na drugą stronę.
Pamiętajcie o utwardzaniu!
W ekwipunku szamana są także balony.
Gdy dacie zwyczajnie balon jest przezroczysty jak ten po lewej na obrazku i w niczym nie pomaga.
Jeśli trzymając balon klikniecie spacje stanie się widzialny jak na obrazku po prawej i myszy będą mogły
na niego wskoczyć i polecieć na nim w górę. Gdy dajecie widzialny balon dawajcie go nisko,
aby myszy mogły łatwo na niego wskoczyć.

Gdy trzymacie balona i klikniecie  klawisz "c" pojawi się  kółko,
dzięki któremu możemy dać  myszce balona.
Kółko musi znajdować się pod głową myszki na brzuchu aby udało się zaczepić
- tak jak te zaznaczone na czerwono na obrazku.
Gdy zrobicie to poprawnie, mysz odleci zaczepiona o balon.



WZORY PRZYDATNYCH BUDOWLI :
Po lewej jak dojść do sera.
Po prawej jak dobudować do tej budowli drogę powrotną do norki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz