Techniczna Strona Bloga

Edytor map

Cześć myszki! W dzisiejszej notce pokaże wam jak tworzyć dwa rodzaje drzwiczek do pokoi, które na pewno przydadzą się wam przy tworzeniu mapek plemiennych :

_____________________________
Drzwi na zawias
_____________________________
1.Urządziliśmy pokój i zabieramy się za tworzenie drzwi:
2.Potrzebne będą nam dwa grunty "drewno" i czerwony gwóźdź:
3. Bierzemy pierwszą deskę - chcemy aby była pionowa, 
więc zmieniamy kąt nachylenia na 90, wygląda to tak:
Deskę mocujemy tak, aby zakryła część wyjścia.
Jej długość jest dowolna - byleby myszka była w stanie pod nią przejść ;)
4.Bierzemy drugą deskę i włączamy opcję "ruchome podłoże"oraz wyłączamy kolizję z podłożami.
Chcemy aby była pionowa więc dodatkowo ustawiamy kąt nachylenia na 90.
Wygląda to tak:
Ustawiamy deskę tak, aby zakryła wejście i nachodziła na tą deskę wyżej, tak aby na powierzchni zaznaczonej na zielono były nałożone na siebie obie deski:
Uwaga- jeśli deski nie będą na siebie nachodzić w tej zielonej powierzchni, mechanizm nie będzie działał.
5.Z zakładki "obiekty szamana" wybieramy czerwony gwóźdź i wstawiamy go w miejsce, w którym nachodzą na siebie obie deski:
Gotowe!
_____________________________
Drzwi na zamek
_____________________________
1.Zaczynamy tworzenie drzwiczek od tak wyglądającego wejścia:
2.Potrzebne nam będą dwa grunty "drewno" i czerwony gwóźdź:
3.Bierzemy pierwszą deskę i zmieniamy jej właściwości - 
włączamy opcję "ruchome podłoże" i ustawiamy kąt nachylenia na 90 aby była pionowa:
Trzeba ustawić odpowiednią długość pierwszej deski, musi znajdować się w miejscu, takim jak na obrazku, ale nie może się stykać z podłogą i z tą deską co jest nad nią :
Uwaga - brak tej przestrzeni spowoduje, że cały mechanizm nie będzie działał.
4.Teraz zabieramy się za drugą deskę - powinna mieć długość taką samą jak pierwsza deska.
Zmieniamy jej właściwości - włączamy opcję "ruchome podłoże":
Ustawiamy ją tak, aby z pierwszą deską utworzyła literkę "L". 
Obie deski muszą na siebie nachodzić w powierzchni zaznaczonej na zielono:
Uwaga - jeśli deski nieodpowiednio połączycie mechanizm nie będzie dział.
5.Z zakładki "obiekty szamana" wybieramy czerwony gwóźdź i wstawiamy go w miejsce, w którym nachodzą na siebie obie deski:
Gotowe!





Jak zrobić ciemną mape w Transformice (edytor map)

Cześć myszki!
Chcę pokazać wam kod, który pozwala na stworzenie w edytorze map zaciemnionej mapy. W Transformice jest to rzadko używana opcja, właściwie to kojarzę tylko jedną mapkę z pokoju vanilla z takim mrokiem.



W edytorze map wchodzimy w zakładkę  "Zapisz/Wczytaj/Testuj".
W miejscu zaznaczonym na czerwono (obrazek wyżej),
wpiszcie ten kod i kliknijcie "Wczytaj" :
<C><P N="1" /><Z><S /><D /><O /></Z></C>


Efekt zaciemnionej mapki jest widoczny dopiero wtedy,
gdy wybierzemy opcję "Zatwierdź mapę".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz